Home » Acontece » Mind the Gap: Studying, Working and Living in an Intercultural Environment

Mind the Gap: Studying, Working and Living in an Intercultural Environment

Palestra em inglês.

Mind the Gap: Studying, Working and Living in an Intercultural Environment

A celebration of some of the differences in international cultures in terms of etiquette, hygiene, forms of greetings and body language, with special emphasis on different learning styles and differing views on what constitutes a good student, a good teacher and a good course.

The seminar will also explore how sometimes minor differences can lead to tensions and misunderstanding, and suggest a cross-cultural strategy for working and studying in an international environment.

James Banner

University of Kent

International Officer for Brazil

Professor do Departamento Internacional da Universidade de Kent (Reino Unido), James possui anos de experiência no Ensino de Literatura, Línguas Estrangeiras e formação de professores, tanto no Reino Unido quanto em outros países. Seus principais interesses são a evolução no uso da Língua Inglesa e Literatura Brasileira e Britânica dos séculos XIX e XX.

Local: Auditório do BSA Norte

Dia: 1º de março de 2016 – 17h30m

O evento é promovido pelo Programa Idiomas sem Fronteiras.